A unified theory of understanding the mind in young children: Perspective-taking abilities, theory of mind, and the display rules. The professor will talk on a unified theory of understanding the mind in young children including perspective-taking abilities, theory of mind, and the display rules. Research on young children’s perspective-taking abilities began with Piaget's "three mountains task." Though this method has a productive power, I have pointed out that there is a serious limitation in the paradigm. In the "three mountains task," even if children cannot directly guess the viewpoint of a person in another position, they can solve the problem by conducting mental simulation or mental rotation. The false belief task by Wimmer & Perner (1983) gave us a more valid measure of understanding others mind. It has been pointed out that there are at least three types of perspective-taking abilities; to infer what other people see (perceptual), to infer what other people feel (affective), and to infer what other people think (cognitive). These three types of perspective-taking abilities should be integrated into a unified theory of the mind. To achieve this goal, it is essential to use three tasks which include misrepresentation of the protagonist; a false perception task, a false cognition task, and a false affection task. Here I will talk about a study of the third type.
mi sentimiento en la conferencia es de bienestar, de reflexión. La felicidad entiendo que llegará en el proceso de poner en práctica sus enseñanzas,aplicándolas a mi situación personal. Telita... Óscar Amigó para DISDESIN
Este blog se inició en 2007. Inicialmente estuvo dedicado a la didáctica por motivos profesionales; ahora en mi periodo de júbilo, observo y reflexiono sobre todo tipo de cuestiones políticas y ciudadanas, también filosóficas porque no olvido que mi título de Doctor pone Filosofía y Ciencias de la Educación.
A veces, el blog actúa de forma catártica para expresar sentimientos de cuestiones personales que me parece adecuado compartir.
Espero que a los que por primera vez os acercáis a él, os guste.
Recomendable acudir a las etiquetas para encontrar lo que pueda ser de vuestro interés.
Para evitar el spam, modero los comentarios. Por eso, si no los veis publicados de forma inmediata, no volváis a enviarlos. Cuando los leo, los acepto, sean a favor o en contra.
Sé que este blog lo miran personas de lengua materna no española y que hacen el esfuerzo de entender nuestras ideas y nuestras ironías; a ellas les pido que escriban en la lengua que más cómodo sea para ellas.
Sé que aquest bloc el miren persones de llengua materna no espanyola i que fan l'esforç d'entendre les nostres idees i les nostres ironies, a elles els hi demano que escriguin en la llengua que els resulti més còmode per a elles
I know that people whose first language is not Spanish read this blog and make the effort to understand our ideas and ironies. Please feel free to write in the language that is most comfortable for you.
So che qualcuno di madre lingua italiana si sforza di leggere questo blog, per cui li invito a scrivere commenti in italiano che per uno spagnolo è una lingua facile e divertente come dicono nella pubblicità spagnola.
(versión 1) Je sais bien que les personnes de langue maternelle française qui lisent l'espagnol font l'effort de comprendre nos idées et nos paradoxes. Pour ça, vous pouvez écrire dans votre langue.
(versión 2) Je suis conscient que ce blog est lu par des personnes dont la langue maternelle n'est pas l'espagnol et que ces personnes font l'effort de comprendre nos idées et nos ironies; je demande donc à ces personnes d'écrire dans la langue la plus facile pour elles.
2 comentarios:
Lo que olvidó decir el profesor Koyasu es que la felicidad (o un asomo de ella) también puede encontrarse en una conferencia del profesor Koyasu...
mi sentimiento en la conferencia es de bienestar, de reflexión. La felicidad entiendo que llegará en el proceso de poner en práctica sus enseñanzas,aplicándolas a mi situación personal. Telita...
Óscar Amigó para DISDESIN
Publicar un comentario