miércoles, 24 de noviembre de 2010

Un bon mestre

En clase de Psicopedagogía pregunté a los estudiantes qué consideraban que era un buen profesor. Como tengo un par de estudiantes que están de inmersión lingüística en castellano, pensé que podía darles la oportunidad de escribir esta tarea en su lengua materna. Por otra parte, cinco años en Valencia de algo deben servirme. Este es el resultado.

"UN BON MESTRE:
Un bon mestre és aquell a qui se li permet dur a terme allò que pensa que els seus estudiants necessiten. I això no vol dir defensar un estil educatiu suau i permissiu sinó saber connectar amb la poderosa càrrega emocional que hi ha entre ell i l’alumne. El mestre ha de conèixer els seus alumnes, les seves necessitats i saber tractar-los de la manera més adequada per fer-los feliços.
Els ingredients d’un bon ensenyament són:
• Crear una atmosfera de respecte mutu i de cohesió a la classe.
• Afavorir l’aprenentatge actiu i l’humor per millorar la motivació i mantenir la curiositat.
• Explicar les coses amb claredat.
El domini de la matèria i la capacitat intel·lectual no són suficients per ser un bon mestre. L´ingredient crucial, és l’habilitat per reflexionar sobre la seva tasca i ser capaç de canviar-la. I allò que distingeix un bon mestre és la subversió creativa, que no consisteix ni en seguir passivament les iniciatives governamentals ni en rebutjar-les sistemàticament.
El mestre ha de saber estar a l’aula i motivar als seus alumnes per aprendre amb diferents metodologies i amb un aprenentatge actiu on els alumnes puguin ser protagonistes del seu propi aprenentatge. El mestre és una guia, un punt de referència per els seus nens i nenes, ha de promoure el compromís actiu de l’alumne. Si els alumnes no estan involucrats en el seu aprenentatge, no aprenen.
Crec que un punt important d’un bon mestre és la capacitat de tracta amb les famílies dels alumnes ja que són una part important de l’educació d’ells i per tant, han de ser les dues parts les que es posen d’acord si hi ha algun problema o si hi ha algun aspecte positiu, ja que l’alumne ha de notar una cohesió entre ells.
EL BON MESTRE ÉS AQUELL QUE SAP FER FELIÇOS ALS SEUS ALUMNES MENTRE APRENEN". (Irene Mollà)

No hay comentarios: